WFOŚiGW 2013

Zespole Szkół Nr 4 w Skierniewicach została utworzona pracownia pod nazwą  „Badamy i chronimy środowisko” przy udziale środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Łodzi w ramach konkursu „Moja wymarzona ekopracownia” 2013 rok.

Beneficjentem zadania (utworzenia pracowni przyrodniczej „Badamy i chronimy środowisko”) jest Miasto Skierniewice.

  • Wartość całkowita zadania wynosi : 39.724,77 zł.

                         z czego:

  • Dotacja z WFOŚ i GW w Łodzi stanowi : 36.946,00  zł.
  • Udział własny Miasta Skierniewice stanowi:  2.778,77  zł.

Pracownia została wyposażona w sprzęt i urządzenia multimedialne do wykonywania prezentacji
z wykorzystaniem programów interaktywnych, przystosowanych do nowej podstawy programowej nauczania w gimnazjum, liceum i technikum dla przedmiotów przyrodniczych: chemii, przyrody, ochrony środowiska.

Podstawą urządzonej pracowni są urządzenia interaktywne takie jak:

  • Tablica interaktywna wraz z oprogramowaniem do nauczania przedmiotów przyrodniczych,
  • Projektor multimedialny,
  • Laptop do tworzenia prezentacji oraz obsługi Internetu i dziennika elektronicznego,
  • Urządzenie wielofunkcyjne (drukarka, scaner, kopiarka),
  • Kamera cyfrowa,

Pracownia została wyposażona w pomoce dydaktyczne:

  • Stół demonstracyjny wraz z dygestorium do przeprowadzania doświadczeń chemicznych,
  • Zestaw odczynników chemicznych do gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej
  • Walizka Ekobadacza, wodoszczelny tester pH i temperatury, zestaw doświadczalny GLEBA
  • Plansze ścienne:
    • Woda/otrzymywanie wody;
    • Polska. Zanieczyszczenie środowiska;
    • Ochrona przyrody/konturowa
    • Film DVD: „Odnawialne źródła energii”
    • Rośliny ozdobne

Ponadto sala , w której została urządzona pracownia została wyremontowana i wyposażona w:

  • nowe lampy oświetleniowe i rolety okienne,
  • nowe meble szkolne (ławki, krzesła, szafy, biurko i krzesło dla nauczyciela).

Cele związane z utworzeniem pracowni „Badamy i chronimy środowisko”:

Cele edukacyjne

Dostrzeganie zmian zachodzących w otaczającym środowisku oraz ich wartościowanie: poznanie praw
i mechanizmów rządzących przyrodą, uświadomienie zagrożeń środowiska przyrodniczego występujących w skali lokalnej i globalnej.
Rozwijanie wrażliwości na problemy środowiska: budzenie szacunku do przyrody i kształtowanie ekologicznych zachowań uczniów.

Cele wychowawcze

Kształtowanie postaw, poszerzanie zainteresowań, harmonijny i wszechstronny rozwój ucznia oraz rozwijanie u uczniów zainteresowania otaczającym światem oraz rozwijanie motywacji do zdobywania wiedzy i kształtowanie aktywnej postawy.

close
Facebook Iconfacebook like buttonYouTube Icon